Friday 23 December 2011

MenGapa Harus...



Hai My Blog..
aPa nk Ceta Tgh2 malam Buta Nie Ar?
Well...Sebak Rasa HaTi Nie...
entaH NaPa..Klw TerinGaT jaK NoveL Td..
Aku teringat Psl hdup aku..blum abz lg confuse aku nie...
nk tau confuse apa?soal abg sepupu aku larh..
dia kawin baru..kira dia nie duda larh...
dia kawin ma......
jd tetba larh pla..mamat seorg nie..
ank sulung isteri abg sepupu aku nie...berminat larh pla ma aku..
siap kirim salam lagi tyme kenduri kawin 2..
lpz 2 kmi knl2 larh..
kebetulan pla..mamat 2 yg aku tgk shari sblm kenduri kawin abg sepupu aku..
klw x silap tyme mamanya n abg sepupu ku akad nikah
besalh jd tukang ambil gmbr nie mmglh bzy..x ingat sdh keadaan sekeliling..
puas dh ambil gmbr kn..apalg Gi cri bnda nk mknlh..
tetba ddk2 tgk org2 2..
nah alih2 tertngok larh mamat yg minat kat aku 2..
fuyoo...selamber jak aku ckp dia cute dlm atiku..
nk tau ayat aku?ni ha ambik kamu
"cute jua org pkai bju biru 2"
sbb dia pakai baju melayu biru kn...
aku kn peramah(kononnya)...jd habiz org aku tgur..
gurau2 bh ma kazen..lma sdh inda jmpa..
hahahaha...
alih2...dh dia berkenan nk knl 2...bgi larh dia knl aku yg giler2 nie...
skali malam org berkaraoke 2..akugi larh jmpa dia..
biasa sja..inda bersuara sbb x biasa kn..bru ku knl..
dia cma tnya nma..trus blah jak mcm 2..
lpz 2 dia nk lg jmpa aku skali..
dia tnya nama n umur aku..
trus lpz 2 blah larh cm 2 jak...
jd mlm 2..brabz aku kna usik ma suami kaka sepupu aku..
truk gk larh aku kna kerjakn ma dia..
kna tnya lg 2 gi ni...
"yg mna calon2nya nie"
aku selamber jak...jwp..
"calon apa kn?nada2 bh"
mlz ku lyn apalg..naik atz larh...
lpz 2 yg lucunya lg mau tau apa?
spanjang aku di atz 2..dia tgk2 aku curi2...
mcm aku x tau...tergelak2 kecil aku dibuatnya..tp buat x tau je larh..cian dia nnti malu...
aku lyn larh gk dia..tp jgn larh slh fhm...cma bkawan...
lgpn x tkn aku nk bcinta ma ank Buah Bru aku...spttnya dia panggil aku bkin eyra 2...
tp dgn sebutan "NgangaH Eyra"
atau lbh truk bnyinya mak cik eyRa,,,hahahaha
tp 2 larh msh confuse...klw ikut logik dia bkn kazen aku pn..sbb dia ank tiri abg sepupu aku kn..
tp 2 larh aku geram sgt..why larh dia minat aku sesgt 2..
smpai skg minat x berhenti..
malar dipujinya aku,mau tau dia puji aku apa?dia puji aku nie peramah,baik hati,ambil brt sal org n cute..
apalg..naik trus brt badanku kna puji..
apa slhnya kna puji 2 kna larh trima..kn...dia ckp aku peramah sbb aku nie jnis selamber,lyn jak org wlaupn aku x brapa biasa...lpz 2 baik hati..sbb aku nie jnis org yg suka tlg org..(enth sejak bila)hahahaha...ambil berat sall org..sbb aku ambil brt psl hal kehidupan dia larh..
mcm mna pn dia ttp mnusia kn...bila aku ingat jak dia nk skolh..aku ingat bh kata2 dia ma aku sedih tau dgr..
dia nk sgt smbung skolh...dlu berhenti skolh sbb byk kes..
biarlh cma aku yg tau knapa dia buat byk kes..terfikir oleh otak aku...btapa sedihnya hdup dia.....
thn nie dia x ambil PMR..sbb berhenti skolh kn..jd aku nsht jak spaya dia smbung bljr..
dia ada dh bincang wif he mum tp blum ada kpstian lg..
dan hal 2 pn aku tau knapa..biarlh aku jak yg tau..
wlaupun sekejap aku knl dia tp bgi aku dh knl dia lma sgt..
dlm sekelip mata aku bleh tau cara dia  hdup cm na..aku berhrp sgt dia smbung skolh dia..aku nk dia berjaya cm org lain...aku nk dia bntu mama n bapa tirinya (abg sepupuku)..
spptnya kmu bersyukur sbb gi Skolah taw
..kmu akn sdr pengorbanan ayh n ibu yg bersusah pyh hntr ke skolh 2 amat bernilai...
btapa btuahnya anda sbb mampu ke skolh...
lpz 2 dia ckp aku nie cute..cute ke?...mgkin sbb selendang 2 kot...tertonjol tembam2 kat pipi ni...ha3...
enthlh...kekdg rasa slh gk sbb dia minat aku brabz n mcm nk rak giler larh..
tp aku alih2 anggap dia kwn jak..sbb aku msh ada seseorg yg amat memerlukn aku n aku amat menyayginya..
mampukh aku mnhn rasa slh nie?..smpai bila?aku nk dia gi skolh
tp bkn sbb aku..tp sbb niat dia mmg nk gi skolh..
aku jdkn dia adk angkat aku x nk..mau juga lbh2..mnalh bleh..
aku tau dia memerlukan seseorg 2k hadir memberi smngat serta kasih syg utk dia..
aku pnh gk tnya dia cm na dia syg aku..dia jwb..
"aku syg koe lbh dr aku sayg family aku.."
aik npa cm 2?aku tnyaa...dia cuma jwb
"koe jak yg ambil brt sma aku..mamaku 2 mcm x anggap aku anknya"..
lek jak ku dia ckp cm 2....smpt lg ku nsht...
ku kata arhnya "mak mna x syg ank..kuching pn syg ma aNk2 nya...."
aku hrp dia dgr larh rintuhan hatiku yg nk terbaik 2k dia..bkn apa slgi dpt di perbaiki slgi 2 msh blum trlmbt aku nk bntu kn?..
yg ku tertnya mengapa  harus hatinya cm 2...
KERAS CM BATU
org nk tlg dia,tp dia x nk tlg diri sendiri

thankz 4 the read my blog..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...