Sunday 20 November 2011

Npa harus TerJd...




hai...
Hurm..sedih sgt2 hari nie...tdk dpt di gambarkn melalui kata2..
pedih sgt hati nie...aku x bleh tahan sdh!!..situasi nie membuat aku sengsara...
npa harus ini trjd,klw aku tau pengorbanan aku slama nie sia2..lbh baik aku x berkorban apa2..
x ckup dgn apa yg Ex.BF aku buat skg ditmbh lg beban kpala nie ma Ex.BF adkku n adkku...
fuh!1 yg x ku duga..npa setiap kali pengorbanan aku x prnh sedikit pn 2k dihargai...apa slh aku?..
Hmpir sthn aku bthn 2k cover adk aku yg suka sgt jmpa ex.bf dia 2..gara2 dia aku yg harus dimarahi my dad n my mum..sbb cma aku yg pling rPt.ma dia.huhuhu..kakak mana yg snggup x tlg adknya kn?...drh muda yg prnh aku lalui itulh pnca aku bntu adk aku...now i can't explain what in my heart..hati nie terluka sgt2...pedih sgt2...seolah2...dunia nie x bererti lg buat aku,..aku tau aku slh dlm mendidik adk2 aku...aku bkn seorg kakak yg terbaik...dan x pnh jd kakak yg terbaik..kekdg aku stress sgt2..sbb sgala beban harus ku tanggung..ttpi yg pling aku takuti aku x bleh dpt kptsn cmrlang SPM n melanjutkan pljrn dlm bidang perguruan  sprti yg my mum idam2kn..aku x mampu melihat kekecewaan my mum utk ke 3 kalinya...x mampu utk melihat air matanya jatuh kerana kegagalan aku 1 hari nanti..Ya allah..kesengsaraan apa lg seterusnya..semakin hari..smakin aku kehilangan org2 yg aku sygi..why?..apa slh aku?apa dosa aku?...racun ini yg membunuh aku scara perlahan...smpai bila harus menitiskan air mata dgn hal yg sia2?...smpai bila?...hurm...lps 2 byk kes Kwn2 aku BreaK ma Bf..huhu..aku x bleh nk kata apa2..hnya dpt suruh bersabar jak..sbb hati perempuan mna yg x terluka...semua org terluka ditinggalkan...tp apakan daya..aku x mampu membantu..hnya bleh tlg kc nsht sja...smoga apa yg trjd pd kwn2 aku n pd adk aku skg x kn trjd pd aku..aku trlalu sygkn BF aku...tp klw trjd juga..aku brjanji pd diri aku..yg aku menangis hnya krna kekesalan x bleh buat yg terbaik utk dia slma dia dia smping aku...mybe melihat dia bhagia itu lbh bgus..tp aku x minta dia tinggalkan aku..sbb aku x bleh membygkan nya...apalg di tinggalkan gara2 org ke3...huhuhu..smoga pengorbanan aku yg satu2nya ini tdk akn melukakn hati aku..tdk akn mengecewaan jiwa aku...trlalu byk beban yg harus aku pikul..trlalu susah mnjd ank perempuan sulung...susah mnjd yg trbaik utk org lain..n satunya impian my mum n my dad lg adalh nk naik sgt haji..aku hrp2 aku msh bleh kumpul duit spaya mereka bleh naik haji..ank mna yg x nk kabulkan impian ibu bpanya...kn?...sakit ati mcm mna pun aku...aku takkan mampu n x berhak mlwn kehendak takdir..sbgus mna pn sikap aku terkdg ada msanya aku terlalai..takkan ada kegembiraan klw tiada kesedihan dan takkan ada kesenangan sekiranya tiada  kesusahan..biarlh beban nie akn ku pikul...biarlh beban ini akn ku tanggung...biarlh beban ini yg 1 hari nnti akn buat aku ingat,bhwa nk jd terbaik itu bermula dr bwh..Hnya pengorbanan utk membuat org lain tersnyum shaja yg mampu aku lakukan..
aku Bkn ank Yg Baik..
Aku Bukan Kakak n Adk yg terbaik...
Aku bkn Kawan Yg Lebih baIk...
         Dan
Aku Bukan Hamba Allah yg Paling Baik...
aku hnya org yg sering melakukan kesilapan,kelalaian tp aku cba berusaha bangkit dr rasa sakit itu..wlaupun perit n pahit utk ku telan tp aku hrus hadapinya dmi jd yg LBH BAIK..satu hari nanti..
"ma,pa....mafkan eyra sbb x bleh jd ank yg baik,x bleh jd contoh buat adk2 n x mampu utk didik adk2 eyra..tp eyra janji eyra akn berusaha utk jd yg lebih baik 1 hari nnti..insya Allah"
"kwn..mafkan aku sbb x bleh jd kwn yg lbh baik,mafkan aku sbb ggl membuat mu tersnyum smasa koe sedih,x mampu mengangkatmu ketika koe rapuh..tp aku berjanji akn mnjd yg lbh baik 1 hari nanti..insya allah"
"syg mafkan hny sbb x mampu buat syg bhagia,x mampu buat mu sllu tersnyum n x mampu membantu mu tatkala syg lg tension,tp hny janji utk memperbaiki diri hny kpd yg lbh baik 1 hari nanti,insya allah"...
AKU cba 2k jd yg trbaik tp mafkan aku tatkala aku x mampu..
aku cba 2k perbaiki kesilapan lalu tp mafkan aku sekiranya mengulangi..
aku cba 2k bangkit wlaupn sedih tp mafkan aku sekiranya aku tersungkur...
aku Tlh mencuba tp sekiranya aku x mampu..mafkan aku kerana aku manusia biasa...x lari dr dosa n kesilapan...:'(
ttpi percayalh semua ini adalh 1 langkah MENDEWASAKAN DIRIKU.....
npa ini harus trjd??sesama larh kita muhasabah diri..k..

Terima kasih kerana sudi membca blog saya..
membca coretan hati yg x sbrapa...
Thankz so Much ....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...