Thursday 17 November 2011

Napa Harus Ada Benci?

Hai..
skg saya nk coretkn luahan hati saya..hurm..npa dlm hidup ini slalu jak hadir org2 yg suka membenci dan dibnci?hurm....kekdg kerana kebencian itu..mereka bleh jd selicik yg mgkin...mereka juga bleh jd sekejam yg anda kira...atz dsr kebencian juga mereka snggup melukakan n menghancurkan hati org2 yg kita syg...hurm...kekdg makian mereka melebihi sgalanya..ttpi sbnrnya makian mereka kekdg menunjukkan mereka sendiri hurm...saya x kisah klw org bnci saya kh....nk musuhi saya kh...yg pnting saya x bnci org kn?hurm..npa msh wujud org yg jealous gara2 tgk org cntk,bhagia,cute,rmai kwn...hurm...agknya telebih popular kali kn?hahahaha..hurm...adakah mereka bangga dgn berkata "CANTIK LG KAKI AKU DR MUKA KOE"...Hurm..npa harus katakan cm 2 sdgkn dia pn x smprna sgt...hurm...x phm larh dgn urg dlm dunia nie..mudah sgt kc rendah org lain..hurm makian apapn x semua org akn kc msuk dlm hati....hurm....FACEBOOK....di sna larh berpunca sgala kata2 bencian,makian,hinaan..hurm...facebook 2 tmpat cri musuh kh?agknya mnusia mmg cm 2 erk?suka sgt mencri kesilapan org...hurm...aku x kisah larh...
mnusia kn..tercipta dgn tdk sempurna...seperti kata kwn baik aku "nobody is perfect"...
Lpz 2....ada lg kes....Bkn Dia pn yg kna mksudkn...dia pla PANAS mcm nk mati...hurm...
lg 1....Stkt sebut nama jak bh....bru BertnYa kabar dia jk...trus gnalh akaun FB dia 2 menyindir urg..lpz 2...mengutuk2 urg..HNYA bertnya kbr bh gink...indakn 2 pn nk mengutuk2 urg...koe Bkn artis kali nk org spy2...enth larh mnusia nie..ada jak nk cri slh urg..klw dh bnci org 2 ttp lh bnci...trus 1 lg aku hairan npa larh....gara2 jealous org dpt kptsn lbh baik kn...2 pn bleh jd isu..smpai x nk bcmpur ma org...trus bleh2 lg bzy body hal urg...enth larh....kekdg aku x fhm npa ada org cm nie dlm dunia..pdhl mnusia itu dilahirkn dgn keadaan yg harmoni lg cntk..

TIPs cra2 saya nk elakkn org2 yg bnci saya:-

1.jgn ambil hati ngan kata2 dorg,fikir jak yg dorg 2 cma bdk kecil jak..

2.berfikiran positif,jgn lyn sgt org2 yg bnci kmu

3.berdepan dgn mereka jika perlu

4.berdiam diri,tdk semestinya anda diam anda kalah.

5.cuba mencri jln penyelesaian.cri sbb knapa mereka harus membnci anda

6.muhasabah diri anda.

7.bljr 2k perbaiki kesilapan anda sehingga dia bleh membnci  anda.

8.Jadikan makiannya adalah 1 kekuatan bgi anda..

9.sentiasa berdoa..semoga org2 yg membnci anda akb berlembut hati..

sejahat mana pn seseorg itu dia x kn seteruk blsn ALLAH..jd bersbrlah...
mgkin tips nie x brapa larh sgt...tp berguna sgt buat saya..krna ini lh saya.."TAK KISAH ORG NK KATA APA2 Pn TNTNG DIRI SAYA"......^_~

k..larh smpai sini dlu...coretan hati saya erk...daa....Luv u allz....


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...