Friday 18 November 2011

belajar untuk hargai org lain....



hai..
ok..kali nie coretan hati saya psl hargai org lain..
hurm..semua org ada org yg mereka syg..cm 2 jugalh saya..
sedih sgt2 skg..bru lpz bca blog cik zizie-teo.blogspot.com..
aku terjmpa blog dia nie lalu post2 org kat Fb...lpz bca blog dia...tetba teringat ma  syg aku..
td pgi termrh dia...hhuhuhu...sedih bila ingat semula..apa yg aku buat ma my syg slma nie..
asyik nk mrh,cmburu...n tuduh dia..ya allah,,,rpanya slama nie aku x hargai dia...
btapa sbrnya dia ma aku..ma karenah2 aku...smpai hbgn kmi dh nk dkt 11 bln dh..
wow..it is so amazing for me..sbb tiada org yg sthn dia...thn ma perangai manja aku nie..
erm...i so misz him sbnrnya..tp apakan daya..cuti nie abg dia bwa dia memancing...
bila aku bca kisah cik zizie 2..aku mengimbas smula pkara 11 bln yg tlh berlaku dlm perhbgn kmi...
bermula dgn kenangan perkenalan pertama..x romantik sgt..perkenalan first kat FACEBOOK..(MUKA BUKU)..msa kmi knl 2 tyme tgh kecewa wa 2..break ma ex bf kn..jd post larh mcm2 kat fb 2..nah skali ada dia inbox aku..dia kata   "Hana eyra owh!x pa...aq leh syg ma ngan ikhlas..ehehe..jgn ko sdih bha” nah dr situ larh aku mula knl dia...mula2 2 x larh rpt...sbb aku msg ma org yg dh 4 thn aku minat,smpai  larh org 2 lyn aku mcm GF dia..pdhl scandal jak tyme 2,,,gara2 trlalu nk lyn bdk 2,,,aku x trlyn dh dia...smpai 1 ketika 2..aku blk dr holiday wif family jd gi jmpa larh org  yg jdkn aku scandal nie..skali tyme2 jmpa 2..tnmpk larh dia..2 first tyme nmpk dia..mulanya x fikir sgt larh..lpz 2 dh 2 minggu aku x dlyn org yg aku pnggil BF 2 kunun..pdhl aku stkt scandal dia jak...x lma 2 aku ugut "BF" aku 2 spaya dia blz sms aku..rpanya lpz kali trakhir kmi jmpa 2 dia dh x nk jmpa aku lg..or anggap aku apa2 lg,..bodoh aku rasa tyme 2...lpz kekecewaan 2...dia yg sntiasa support aku...happy kn aku...first aku thu "BF" aku buat aku cm 2..aku nangis cm nk apa jak..bodoh sgt kn..lpz 2 dia yg buat aku ceria semula..mulai hari 2 kmi jd rpt..sntiasa bsms..berkoling 24 jam..hurm..smpai mak tegur..lpz 2 tyme ambil result PMR..lucu jugak larh kmi bersaing 2 nk tgk kpts msing2..skali dia dlu tau kptsn dia..jd dia gtau larh dlu,ok kptsn dia dr aku,kwn2 aku ingat aku cple ma dia..pdhl teda..nie..lgpn kwn2 skolh aku rmai knl dia..sbb pnh 1 skolh rndh ma aku..tyme 2 aku thn 5 kls perdana..dia kls satria..bersebelahan jak..memandangkn aku nie pljr bru kn..jd aku x tau siapa2..yg aku tau bdk kls aku jak..hee..lpz 2..kmi jd makin rpt..kekdg tgh2 mlm msh lg bising dlm bilik b'calling ma dia..jd ada 1 mlm nie..plik sgt2..dia tnya aku psl borang2..jd aku fikir dia nk mainkan aku lg..suka sgt kn dia menyeluru aku..jd aku kc main blk..tnya larh borang apa..dia tnya aku aku mau borang apa jd aku nk kc main2 dia jd aku ckp borang jd GF koe?..hahaha...niat main2 2..trus dia bleh lg main2 ma aku dia ckp bgi wa..tp bknnya lgi jdi gf ak truz jd  ...bini ak ow..ahahaha...truz mengalah aku..mlz nk kc main dia..jd aku tnya lh btl2 borang apa..borang cple rpanya,,,adeh..erm..tyme aku nk trima dia 2 aku berdoa pd tuhan smoga dia adalah llki terbaik utk  ubati hati nie..seolah2 mcm mimpikn..pdhal aku anggap dia cm kwn jak mulanya..lpz dr itu..kmi jlnkn hbgn kmi atz dsr cinta...sweet sgt..kenangan pling sweet lg tyme first kmi jmpa..lucu sgt..dia lbh byk diam dr bckp..tyme 2 pnjam payung..pdhl nk jmpa 2 ar..ha3..nkl sgt..suka sgt tarik2 rmbut aku..hurm..n kenangan x kn lpakan tyme first tyme nk gi skolh..x bertdr 2..bengkak2 mata gi skolh sbb b'calling ma dia..skali kat skolh tdr dgr cgu cramah utk form 4..hahaha..giler larh..kenangan lain pla..tyme dia bgi aku rntai dia..hurm..tiap2 msa rsanya nk pkai..skali bru2 nie rntai 2 hilang...nk hmpir gila gk larh aku..skali bnda 2 hilang..msh gk rasa sedih wlaupn dia ckp ok..x pe...kenangan  lain pla tyme blk kmpg nk raya kn..hari2 jln gi pekan limbang srwk kn..jd aku terniat dlm hati nk kc beli dia bju..cntk gk larh..wrna htm..aku hrp dia suka..kenangan kmi lg..tyme dia bli coklat byk sgt..utk adk aku form 3 tu..trus dia mkn 1..dia x nk mkn seorg2 jd dia nk aku mkn sma..siap kc suap lg 2..sweetnya my syg..tp sygnya blk jak rmh bbrapa minit kemudian trus munth,mmg kurang sihat tyme 2 batuk teruk sgt2..byk kenangan yg terlukis dlm diari perhubungan kmi..klw nk diceritakan satu persatu bleh jd novel..hee..aku lalui hidup ini dgn kekuatan cinta itu...dan bru first tyme aku jmpa llki yg bimbing aku..yg sntiasa tgur slh aku..sntiasa suruh aku solat..aku berhrp dlm hati semoga dia akn jd imam dlm hdup aku n smoga dia akn jd seseorg yg halal dlm hdup aku..kenangan kmi 2 sdh trlalu byk..dn x mgkin dpt aku lpa..tp percintaan itu x kn lngkap klw tiada pergaduhan..biasalh 2 pertengkaran kecil..mnjd bsr kekdg..tp cinta itu yg mengukuhkannya smula..kenangan pling pahit prnh aku lalui ma dia..tyme aku trjmpa FB yg gna nma dia..gna gmbr dia..gna identiti   dia..dia ckp kwn dia yg gna..sangsi gk larh sbnrnya..smpai skg dia mrh ma kwn baik aku...kwn skolh n 1 kls sygku sndiri pn,gara2 kwn aku tnya psl fb dia 2 jak..sedih aku..aku nk sgt kwn aku ma my syg 2 blk kwn cm dlu..rndu sgt2...n 1 kenangan pling sweet lg...dia buat notes kat FB dia..isi notes dia 2..nie nah..


akU hrap Cinta kami kn berkekalan smpai bla2..
aKu syg Dia sgt2 taw sPerti aKu myayangi fmly aku sndri..
aKu insan yg lemah n tidak mampu maw hepykn Dia setiap ari..
ada kalanYa aKu sakitkn ati Dia..
aKu jarang sgt anGry ma Dia taw..mybe dua tiga kali jak aKu pena mrah Dia..
Kalau da pn akU pendam dalam hati aKu,aKu tkut Klau akU mrah dgn Dia,,
Dia kn berubah ati..tapi Klau Dia mrah ma aKU,ya ampUn pnya main susah nk pujuk..
aKu cuma mampu beri nasihat yg Baik dgn Dia..
aKu hrap nasihat2 yg akU BERi 2 Dia kn bwt dgn smpurna..
aKu ni orgnya simple jak..klau aku mrah aku cpat redha sbb aku ni jenis cool men kn..hee..tapi cara aku mrah klau time besms..aku sms pendek2 jak 2..
akU ingin sgt dri dIa iaitu Cinta yg Sejati..
aKu behrap hbungan kami selama ni akan kekal n saling memahami n da lgi aKU hrap Dia tk kn Mendua aKu..aKu pecaya sgt2 ma Dia..
HiDUP Biar BLues , Cinta Biar TuluS !!
Love You Hana Eyra..
_Sweet CouPLe_
~Hafieyra95~



sweet ayt dia...wlaupn dia agak kasar...x romantik sgt...tp aku syg dia sgt2...hrp2 hbgn kmi 1 hari nnti akn di restui..
syg..hny nk syg tau...yg hny sgt2 sygkan hby...
semangat hny adalh hby..ketika hny rapuh hby yg bntu bngun..ketika hny sedih...hby yg bntu 2k kc hpy semula..
hny x bleh bygkan klw hby tiada..
bkn wang ringgit yg jd penilaian ku..bkn rupa fizikal jd ukuran ku..tp hatinya yg buat aku tertaut..
AKU SYG BYK ORG,TP AKU CINTA MOHD HAFIZ SEORG JAK DLM HDUP AKU..
sesungguhnya skrg aku sdg bljr 2k hargai dia..bljr hargai cintanya,,
wlaupun ada segelintir kwn2 dia yg aku x b'ngam..tp itz ok lh..bkn aku bcinta ma kwn dia ma dia kn..
aku x kisah kwn dia nk nilai aku cm mna...nk kata bnda negatif tntng hdup aku..yg pnting aku tau..
Cinta aku cma utk dia..n syg aku cma utk dia..nie lh kisah kmi...inilh juga cnta yg 1..cnta di MUKA BUKU...
maaf kn hny klw byk menyakiti hati by..slma perhbgn kita..insya allah hny akn jd lbh baik dr skg...
JARAK itu bkn pemisah..jarak itu bkn penghalang...krna jarak itu menghindar dr DOSA..
maafkn aku juga klw aku ada menyakiti hati kwn hby aku..tiada niat dlm hati aku..
HBY..KU TERCIPTA HNYA UTK MU...^_^



K larh..
hargai larh org2 yg syg kmu sblm dia pergi tnggalkan kmu..
selesai coretan hati eyra buat ketika ini..
terima kasih kpd yg sudi membca...^_~
syg korang..


              

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...