Thursday 17 November 2011

KenaPa Harus Dia..


hai..
nk Coret2 ckit nie..al-kisah Kenangan Lalu...
hurm..x tau larh..mybe slh kali kn aku pnh cple ma 2 urg..
aku berusaha brabz 2k berbaik ma dia,tp dia..ya allah aku x fhm langsung..
mcm mna lg aku nk buat...kekdg bengang juga tp biasalh..drh muda kn...
tiap2 hari dtg skolh..aku sllu berhrp akn dpt btgur ma 2 urg..tp enth...mybe tngu kucing bckp pn dia x kn tegur mcm dlu..aku x brhrp kmi baik cm dlu..slh aku juga kali kn...aku cm nk kmi btegur cm besa..2 jak..x lbh pn..tp npa urg 2 ssh nk fhm..ssh nk mengerti...sedih klw di ingat blk...berkali2 tgk dia dimrhi oleh abgnya...sgalanya berpnca dr aku...huh!...tp bila aku buat kptsn 2k kbaikan dia...dia seolah2 persalahkan aku..mmg ssh kn klw pnh cple ma urg bersikap kebudak2kn nie..x fhm langsung...x reti2 lg..aku ma sikapnya..


spanjang thn nie..aku asyik kna kuarkn air mata hnya utk mnta maaf tp sia2..jak...
tp pling aku terkilan skali lpz aku tau dia Bgi GELANG bekas aku gna ma org yg dia suka,cinta,n syg buat ketika ini (yg kononnya dia kata ma kwn2 dia at asrama,dia mau kc main nie pmpuan)...huhuhu..sedih sgt2 rasanya..x dpt di gambarkan perasaan aku time 2..hnya mampu nangis smbil melihat gelang 2 dipakai dh oleh pmpuan lain..lpz 2..dpt tau lg..dia suruh kwn dia buang kad bufday dia thn lpz aku bgi..fuhh!meletus trus gunung brapi aku..tiada sdh ksbrn aku..hilang sgala rasa waras aku..esknya aku gi skolh..cm aku mau cekik sja 2 bdk..tp aku thn dlm hati nie..niat nk berbaik kn..enth x tau larh brg yg mna lg dia buang..rasa cm nk jak 2 minta blk brg2 aku bgi..sbb bkn dia nk hargai juga...kn3?mybe dia ingat brg 2 beli gna Daun kali kn..sakit ati cm na pn..aku x kn smpai hati buang brg2 org yg pnh aku syg..tp dia...adoi!!kekdg btl2 menimbulkan kemarahan btl...tp aku x kisah larh..hdup dia n cra dia..aku brusaha 2k baik ma dia..dia x nk..hdup larh dia dgn DENDAM yg TErcipta utk gadis yg bernama HANA SAHIRA nie..tp aku hargai sgt kwn dia yg seorg nie (sweet gurlz)...sgt2 baik..sdgkn kmi pnh gduh..tp dia yg tlg simpan kad yg urg 2 suruh buang..bgi aku dia lyk utk digelar sbgai kwn...sbb kwn mna yg akn berusaha 2k bntu kwnnya kn..thankz for that sweet gurlz..skg sgalanya bnr2 tnggal kngan...berusaha 2k berbaik..byk org tlg dh..tp tiada siapa mampu klhkn keras kpala urg 2..skg aku tau sdh...sikap sbnr dia..gitu rpanya dia..
kekdg aku terfikir n berkata dlm hati...
npa aku harus pilih dia jd Bf aku sdgkn Bdk shuffle 2 lbh dlu bwa aku cple..
klw aku tau sikap dia seburuk ini lbh baik aku pilih c bdk shuffle kn..mgkin bnr dia gete tp aku rasa dia lbh hargai org dr pilih yg x gete (kununlh 2 kali) tp x tau hargai org langsung..
selama nie aku bertahan ngan sikap manja dia,yg kuat sgt mrajuk 2..
aku thn dlm hati..sbb syg ma dia..lpz pts pla aku kna thn pla perangai dia yg kpala batu n sikap yg dia ubah 2...yg mcm iblis aku tgk sdh 2...sbr3 n terus sbr hadapi semua nie...hnya AKU & DIA jak yg tau kbnrn kmi pts..sgt privcy tp npa harus dia bersikap seolah2 pnting kn diri 2...tp aku cma mnusia..aku x berhak menghukum dia,,,aku x de hak 2k larang2 dia lg..tp aku x snggp org gduh ma aku smpai cm nie...sbb dlm islam ALLAH x suka umatnya memutuskan silaturahim..aku x mampu lg..mempertahakan semua ini..x mampu bertahan nk minta maaf ma dia..dia bkn sja buat aku sakit ati malah kwn2 aku juga turut sakit ati atz perbuatan dia yg kurang nk hargai org 2..APA BSR DOSA AKU SMPAI URG 2 BUAT AKU GINI?..bgitau larh apa yg urg 2 mau sbnrnya,buat larh aku fhm!!buatlh...npa harus diam n mengelak..
adakh urg yg mcm nie harus hdr dlm hdup saya?
adakh urg mcm nie yg kmu nk jdkan BF?
rasanya x lyk dia ada GF sekiranya sikap dia sma jak mcm 2...:/


tp aku msh bersyukur sbb tuhan pertemukan aku dgn seseorg llki yg amat memahami aku..
iaitu HAFIEYRA95...sweet person 4 me...^_~..
mgkin berlakunya semua nie ALLAH nk aku thu..yg disebalik semua nie..psti ada 1 hikmah yg lbh baik..
bktinya aku jmpa gk org yg pling baik ma aku wlaupn x romantik sgt,ksr ckit..tp dia sgt hrgai aku..membuat aku nyaman di smpingnya..smpai hbgn kmi bertahan lma..pecah rekod dunia cple aku nie..sllunya cple2 nie aku pling nda thn...x thn ma sikap bf kn..tp beza ma dia..x fhm..

persoalannya...
knapadulu harus dia yg ada dlm hidup aku...
apa2 pn aku MINTA MAAF SGT2 KERANA MELUKAKAN HATINYA...:(
WLAUPUN AKU SAKIT ATI TP AKU TAK PNH DNDM MA DIA...^_^


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...