Saturday 3 March 2012

Just MemorY...

Salam...
hai..erm..ptg2 cm nie..aku tetba dpt ilham nk cerita psl seseorg...
gara2 gmbr nie larh..teringat ngan lagu pujaan hati nie..
bwa memory berharga gk larh..
bunga2 jak bnyak aku pnya ayt nie..sbnrnya aku nk cerita psl EX BF aku..
1 skolh ma aku..n lbh muda sthn dr aku..
Namanya x perlu larh diketahui oleh anda..
hahahaha..dia secara jujurnya larh kn..sgt baik orgnya...sbnrnya..slama aku knl dia..dia nie bsikap manja ma aku..besalh 2..kn..n kekdg dia suka mrajuk gk..tp kelebihan dia..dia org yg sgt romantik sbnrnya..
baik hati..jujur ma aku...2 yg aku knl dia larh..
msti trtnya2 npa bkn dia BF aku sdangkan aku kata dia ada kelebihan..besalh..mnusia...
mybe kekurangan aku yg buat aku btindak ikut hati aku tnpa fikir perasaan org2 yg syg aku..
hurm..yupz..btl..aku larh org yg pnh buat dia menderita giler..
klw dlu aku suka sgt tgur sikap dia..tegur kelakuan dia...tegur dia spaya rjin2 bljr...
bez sbnrnya..sbb dia orgnya ikut ckp..dan aku pling suka tgk dia CEMBURU...bez tau...bleh gelak lg tgk dia jealous 2..dan pling utama sgt2 adalh dia suka sgt nyanyi n lgu pling dia minat nyanyi adalh PUJAAN HATI..2 sbb larh...gmbr kartun kat ats 2 beri aku ilham.
tp aku x kn penah lupa ngan first tyme aku knl dia...LUcu nie...pengacau no 1 dunia..
n GELANGGANG BASKETBALL jd saksi yg aku mula rpt ma dia..
n Cm na Kmi Bleh Cple?hurm...Lucu gk larh...tp Dia Seorg LLki yg brani for me..sbb dia brani bckp ma aku dpn2 nie..juz ada gk larh stngah Jam aku tnggu Stkt dia Nk ckp "KOE MAU CPLE MA AKU?"2 jak..lucu gk larh..skali dia ckp gitu..tdiam nie aku...senyum jak...2 larh aku ckp..klw dia suka org kn dia simpan jak dlm hati x nk luahkan...mybe dia tkt nk luahkan kot..
lps 2 agk brubh gk larh perangai aku ckit...aku kc manja ow dia brabz nie...
sbb aku jarang dpt BF 1 skolh kn...tiap2 ary jmpa dia...
pling bez...Unit beruniform kmi dlu sma...skg dh ubh dh...x sma dh..sma pn dh x de mkna kn...
dia gk suka ambil brt psl aku..n aku sbnrnya suka tgk dia senyum n nyanyi nie..
wlaupun erm..agk ke laut ckit...tp suara dia akn buat aku ingat dia..
org kata aku cple ma bdk2..x matang...tp aku rasa happy sgt dpt luangkan msa ma dia..
org nk memperendahkan dia di dpn aku..LIKE I CARE?..buat x tau...jak..sbb dia kn aku slalu perhatikan..
and pling aku ambil brt lg soal dia..adalh pljrn n Disiplin dia..hurm..tp lucu...tyme2 puasa nie..
bngun jak sahur...msti bbnyi 4n nie..apalg men MPOKE gink..hehehehe..
kekdg x ckup point brabz gk minta 2...hahahaha...
n msh teringat dlm otak aku nie..aku Pinjam Necktie Dia...Bwa gi kmpg...smpan elok2..
lpz 2 tyme kc blk smpat lg di cuci..hari 2 cuci hari 2 gk kc blk..nsb baik kering nie..
erm..apalg erk..yg melucukan n bez2 memory kmi...pling lucu lg kn..tyme dia memujuk aku..nie..gara2 dia terkc hilang keychain aku bgi...pdhl aku pn cuai juga sma...bkn nk tgk keychain kat HP aku dlu..manatau msh tersngkut kat keychain 2 kat keychain aku..besalh nma gk keychain psangan kn..
susah gk memujuk..tp kecian tau...dia cri brabz nie 2 keychain smpai jumpa..tp skg..keychain 2 aku dh smpan dlm kotak pn...x nk pkai sdh..bkn sbb aku dh teda hbgn ma dia..tp psngan keychain 2 hlang sdh..sbb tyme dia bgi blk 2 keychain,dia kc msuk dlm surat dia mau bgi aku kn...skali tgk..org yg dia gi suruh 2..mybe pecah amanah kali..bca2 surat 2..atau dia gi buang kali keychain 2...aku x slhkan dia pn...atz khlgan keychain 2..
smpai bila2 pn aku x kn slhkan apa yg dia tlh buat ma aku skg..
sbb Kesalahan itu bermula dr aku..psti dia kecewa ma sikap aku...n aku msh teringat lg kata2 dia pling last kat surat dia..
"AWAK KATA KAT SAYA HARI 2 AWAK X LAYAK UTK SAYA N AWAK X NAK BWAT HATI SAYA TERLUKA AG..
TAPI AWAK SELAMANYA LAYAK UTK SAYA N AWAK XPERNAH LUKAKAN HATI SAYA..
WALAUPUN SAYA X ROMANTIK,NAKAL,X DENGAR CAKAP,X PANDAI JAGA HATI,TAPI SAYA TETAP SAYANGKAN AWAK LEBIH DARI SEGALANYA,DAN UNTUK SELAMANYA.."
hurm...klw bca surat dia nie..kn...tmbh buat aku rasa bslh...n klw aku dpt  bckp ma dia..
hnya 1 aku nk ckp..TERIMA KASIH SEBAB MEMBERI AKU 1 PENGAJARAN...
gara2 dia..aku tau skg...llki bila dia terluka...bkn mudah utk di ubati...
jd aku nk hargai org yg syg sgt2 ma aku skg...alhamdulilah...kerana dia aku bthn ma BF aku dh setahun 2 bln dh...sbb aku x nk ulangi kesalahan yg sma...spttnya kelemahan aku mengajar aku utk lbh pcaya diri..
tp aku sentiasa bfikir...SIAPA AKU UTK LELAKI SEBAIK N SEJUJUR DIA..X LAYAK..
aku hrp siapa pun wanita dia cintai n sygi 1 hari nnti..adalh wanita solehah,baik n bleh jaga dia..
walaupun msh ada rindu lg..yg bertaut kat hati aku psl sikap2 dia yg dlu..
aku kna trima hakikat bhawa DIA SKG BKN BEGITU lg...n semoga dia dptlh wanita yg dia syg skg...sbnrnya aku x tau siapa...tp aku skg cma nk buat sesuatu 2k dia...
iaitu buat dia hpy...sbb senyuman dia membuat rasa bslh aku kurang ma dia..
mcm gmbr kartun nie..
aku nk buat org di sekeliling aku hpy..agar aku hpy...hahahhaha...tu jak bh..
sejht mna pn aku ma dia..bila dh terlanjur aku buat jht..slmanya aku kna tnggung akibat & kesannya..
alhamdulilah larh juga...kerana dia..skg aku lbh menjaga hati org YG MENCINTAI aku..
org tau gk siapa dia 2...walaupn jauh dimata tp dia ttp dihati nie...>_<
Memory itu menyimpan sejuta kenangan..
biarlah ea hnya jd kenangan..hadapi hidup nie..maju kehadapan jgn mundur ke belakang...
peace no WAR...>_<

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...